luni, 12 martie 2012

Opinii din diaspora

Am citit cu interes articolele publicate si as dori sa mai primesc astfel de corespondenta. Sint roman stabilit in strainatate  (in USA) si ma doare sa vad cum sufera tara si poporul roman.

Urmaresc cu interes evenimentele din Romania si incerc sa le gasesc o rezonanta in actuala platforma a politicii mondiale.

Am fost foarte surprins ca actualul presedinte, Basescu, a cistigat alegerile doar din cauza voturilor primite din diaspora.

Este imoral ca noi cei care nu traim realitatea din tara sa votam si sa influentam situatia politica de acolo. Dar aceasta metoda se foloseste pentru a putea manipula rezultatul alegerilor. Cine poate sa controleze citi romani s-au dus sa voteze la New York, Londra sau Paris. Mai ales cind votarea se face electronic. Tot electronice au fost si alegerile cistigate de Iliescu, cin de fapt Vadim cistigase
de drept... Astea sint influentele puterilor straine care controleaza destinele lumii.

Ca orice roman crescut si educat in "epoca de aur" am urit si urasc Comunismul si am crezut ca tot raul in lume vine de la Moscova.

Foarte curios, dupa cam am ajuns in America si am inceput sa inteleg mai bine ce se petrece in lume mi-am dat seama cit am fost de gresit in ideile mele. In timpul "anilor de intuneric" am ascultat cu interes Europa Libera si Vocea Americii. La vremea aia nu imi dadeam seama ca de fat totul era o farsa, si atractia mare de a asculta venea de la faptul ca erau interizise. Daca comunistii la vremea
respectiva erau destepti, ar fi lasat ascultarea libera si ne-am fi dat singuri seama ca de fapt erau numai minciuni.

Dar sa ne intoarcem la "oile noastre" actuale. Problema suveranitatii Romaniei este foarte grava. Actuala conducere, sub presiunea unor puteri oculte straine face totul sa subjuge tara si sa indobitoceasca populatia. Buni sau rai, comunisitii ne-au lasat o mostenire puternica: fara datorii externe, un sistem de invatamint puternic, o agricultura puternica si o baza industriala.

Acum ce mai avem? Importam mincarea, scolile si universitatile au ajuns de risul lumii iar industria este mai slaba decit inainte de razboi.

Resursele naturale sint jefuite si tineretul nostru trebuie sa plece sa-si gaseasca mijloace de viata in strainatate.

Simtul onoarei si demnitatea au fost degradate pina la nivelul ca oamenii considera mai onorabil sa culegi portocale in Spania si Grecia decit sa muncesti intr-o fabrica in Romania. Mai mult, actualul guvern considera banii adusi de romanii din strainatate o importanta sursa de venituri pentru tara. Este de risul lumii.

Actualmente, se apreciaza ca 4 milioane de romani ar lucra in strainatate, daca fiecare ar trimit cite 1000 de dolari asta ar insemna 4 miliarde. Arata o suma importanta. Dar ce sint 4 miliarde in comparatie cu datoria externa a Romaniei si cu cit fura cei de la putere?

Conteaza cit un scuipat in Marea Neagra.

Nu ma intelegeti gresit, nu sint si nu am fost comunist niciodata. De fapt, la 18 ani am fost expulzat din organizatia UTC pentru ca fratele meu a fugit in strainatate la care s-au mai adaugat niste "greseli politice" comise de tatal meu, la vremea cind eu nici nu eram inca nascut.

Totusi, daca ne uitam cu obiectivitate comunistii erau mai patrioti decit sacalii care acum sfisie biata Romanie. Vreau sa va spun ca opinia mondiala, oamenilor civili, nu ceea ce se spune la buletinele de stiri si in presa, ne desconsidera total pentru asasinarea lui Ceausescu.

Asa zisa judecata si executie au fost niste farse. Nu judeci si nu condamni pe nimeni fara ai da dreptul de a se apara. Nu poti sa construiesti o democratie cind prima caramida pe care o pui la temelia ei este o crima odioasa. Asta ar fi trebuit sa fie primul semn de intrebare si primul semnal de alarma. Dar in euforia revolutiei si cu televiziunea si radio manipulindu-ne de la exaltare la panica. Evenimentul a trecut aproape neobservat.

Opinia publica mondiala ne judeca si ne va judeca pentru asta. Ne pasa sau nu? Ar trebui sa ne pese pentru ca asta este si unul din motivele pentru care Romania nu a primit prea multe investii din strainatate. Toti ne considera un neam de tradatori si nimeni nu vrea sa se asocieze cu asta. Asasinarea lui Ceausescu ne va urmari inca multi ani deacum inainte.

Asa cum America inca mai este patata de singele lui J.F. Kennedy tot asa Romania va fi patata singele lui Ceausescu. Culmea este ca amondoi au avut soarta pecetluita de aceeasi organizatie CIA-ul. Daca armata, sau ofiterii destituiti vor sa-si spele onoarea trebuie sa redeschida cazul lui  Ceausescu, sa investigheze si demascheze pe asasini.

Atita timp cit incamai sint in viata...

Va urma...

Cu stima si respect,

Vasile Boscorodeanu
vasileboscorodeanu@y7mail.com
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu